Mida arvestada inverteri paigaldusel?

Muretuks ja ohutuks inverteriga töötamiseks on see vaja autosse paigaldada vastavalt tootja juhistele. Palun tutvuge enne inverteri paigaldamist meie pakutavate toodete kasutusjuhenditega siin. Soovitame inverteri paigalduseks pöörduda kogenud autoelektriku poole.

Artiklis anname ülevaate, millega arvestada inverteri paigaldamisel.

Inverteri võimsus ja ühendamine

 

Kuni 500 W inverterid

Kuni 500 W võimsusega inverteritel on kaasas sigaretisüütaja toitejuhe. Selliste inverterite ühendamine on väga lihtne. Kruvige inverteri tagaküljel olevad klemmide mutrid ära ning ühendage juhtmed. Punane juhe ühendage punase “+” klemmiga ning must juhe musta “-” klemmiga. Seejärel võib auto käivitada ja ühendada pistiku sigaretisüütajasse ja sisse lülitada. Kui kõik on õigesti ühendatud, siis süttib roheline LED märgutuli.

NB! Ühendage juhtmed ennem inverteri külge ning alles seejärel ühendage juhe sigaretisüütajasse. Vastupidi käitudes võite tekitada lühise. Lühise korral põleb läbi kas sigaretisüütaja pistiku sees olev “pulk” kaitse või auto kaitsmekarbis asetsev sigaretisüütaja kaitse. Uut kaitset sigaretisüütaja pistikule ei ole inverteri komplektis. Kui see põleb läbi, siis võtke ühendust meie klienditeenindusega info@autoinverterid.ee

Üle 500 W inverterid

Üle 500 W võimsusega inverterid ühendatakse toitekaablite abil otse auto elektrisüsteemi (akule). Toitekaablite puhul on tähtis jälgida, et need oleks sobiliku ristlõikega ning lisaks tuleb “+” kaablile lisada vahele sobilik kaitse. Inverteri ühendamine on sarnane bassikõlari võimendi ühendamisega.

  1. Ühendamise alustamiseks eemaldage auto akult “-” klemm, et tagada ohutus kaablite ühendamisel. Kindlasti tehke seda vastavalt auto kasutusjuhendile ja veenduge, et teil on olemas raadio koodid jm vajalik, mis kaob “-” klemmi lahtiühendamisel (näiteks osade autode pagasiluuki pole võimalik avada ilma aku ühenduseta jne).
  2. Seejärel ühendage punane “+” kaabli üks ots auto aku “+” klemmile ning teine ots inverteri “+” klemmile. Kaitse lisatakse “+” kaablile.
  3. Must kaabel ühendatakse ühe otsaga auto aku “-” klemmile või auto keresse sobiliku poldi alla.
  4. Kui inverter on ühendatud akule, võib aku “-” klemmi taas ühendada. Nüüd on võimalik inverter sisse lülitada. Kui kõik on ühendatud õigesti, siis süttib roheline LED.
  5. Tehke kindlaks, et kõik ühendused on tehtud korralikult ja pingutatud. Suurte võimsuste puhul tekitab igasugune lohakas ühendus soojenemist ning inverter ei pruugi tööle hakata.
  6.  Kindlasti lisage inverterile maanduskaabel. Inverteri esiosal on maanduse ühendamiseks koht. See kaabel ei ole lisatud inverteri komplekti.

NB! Ülaltoodud juhised on kirjutatud, et lihtsustada paigalduse protsessi. Enne ühendamist palume tutvuda kindlasti ka toote kasutusjuhendiga ning jälgida kõiki ohutusjuhiseid. Toote kasutusjuhend on leitav siit ning on lisatud ka iga tootega kaasa.

Toitekaablite valimine

 

Suuremate võimsuste korral on tarvis valida korralikud ühenduskaablid ning kaitse. Mida suurem on tarbitav võimsus ning mida pikem on kaabel, seda suurem peab olema ka kaablite ristlõige. Sobiliku ristlõike aitab teil välja valida autoelektrik vastavalt teie automudelile ( kust kohast on võimalik kaableid vedada jne).

 

Inverteri asukoht

 

Inverter peab asuma kohas, kus on talle tagatud hea ventilatsioon, sest suurte võimsuste korral võib inverteri temperatuur tõusta kuni 60 kraadini. Inverter tuleb kindlasti tugevalt kinnitada, et tagada reisijate ohutus avarii korral.

 

NB! Iga auto ja elektrisüsteem on erinev. Autoinverterid.ee ei võta vastutust ebaõigete töövõtete või valesti valitud kaablite tõttu tekkinud kahjude eest. Kui kahtled oma võimekuses inverterit iseseisvalt paigaldada, siis lase see töö ära teha kogenud autoelektrikul.

Kui teil tekib küsimusi, siis võtke ühendust meie klienditoega +372 5673 1139 või info@autoinverterid.ee